لوگو | Brouder Group

معرفی 2 روش تولید کفشور استیل

 

در خرید کفشور استیل باید به این موضوع توجه داشت که کف‌شورها حتما باید از دو نوع استیل 316 و 304 تولید شده باشند. در تولید کف‌شور استیل بیشتر از کد 304 استفاده می‌شود و از کد 316 در تولید کف‌شور استیلی که مناسب شرایط آزمایشگاهی باشد استفاده می‌شود.

 

                استیل 316 در آزمایشگاه

 

دو نوع استیل 316 و 304 در صنایع غذایی، نفت‌و‌گاز، پتروشیمی، دارویی و … کاربرد دارند و در برابر خوردگی مقاومت بالایی دارند. دیگر مزیت این دو نوع استیل ضد‌زنگ بودن آنها است.

 

کف‌شور استیل به 2 روش تولید می‌شود

کفشورهای استیل در دو روش تولید می‌شوند که در ادامه توضیحات بیشتری در مورد هر یک از آن‌ها خواهیم داد؛

 

روش اول: لب خم جوش

روش لب خم جوش به این صورت است که بعد از برش استیل در اندازه‌های مورد نظر، استیل را در زاویه‌های مد نظر خم می‌کنند. سپس درزهای به وجود آمده در کنج‌ها را به وسیله دستگاه جوش آرگون، جوش می‌هند.

در این روش به علت استفاده از جوش آرگون در تولید کف‌شور، استیل اطراف جوش، خاصیت اصلی خود را که مقاومت در برابر زنگ‌ضدگی است را از دست می‌دهد. این روش باعث می‌شود عمر مفید استیل کم ‌شود و به مرور زمان اصطلاحا آب بند آن قسمت که به واسطه جوش ایجاد شده بود از بین برود و آب به بیرون از کف‌شور راه پیدا کند. البته استفاده از جوش لیزر می‌تواند این مشکل را برطرف کند. اما به علت هزینه بسیار بالای این نوع از جوش، معمولا از این روش استفاده نمی‌شود. یکی دیگر از معایب روش لب خم جوش این است که کف‌شورهای تولید شده، برای هدایت کردن آب به سمت خروجی، شیب مناسبی ندارند.

 

روش دوم: تولید کفشورها توسط قالب

در این روش بسته به شکل کف‌شور استیل و اندازه آن، از قالب صنعتی برای شکل‌دهی و فرم‌دهی استفاده می‌کنند. در این روش برای تولید یک عدد کف‌شور استیل از چند عدد قالب به ترتیب مشخص برای تولید استفاده کنند و هر کدام از این قالب‌ها شکل و فرم مشخص شده را به کف‌شور استیل می‌دهند.

روش تولید با قالب، روشی پر هزینه است ولی شما در این روش می‌توانید محصولات مختلفی از نظر شکل و اندازه داشته باشید. کف‌شورهای استیل تولید شده در این روش دارای شیب مناسب برای هدایت آب به سمت خروجی فاضلاب می‌باشند.

 

 

در کنج قطعات کف‌شورهای استیلی که با قالب صنعتی تولید شده‌اند دیگر شما جای جوش نمی‌بینید و این کنج‌ها بر خلاف محصولات تولید شده به روش جوش، هیچ کدام دارای زاویه 90 درجه نمی‌باشند.

تمام کف‌شورهای استیلی که دارای زاویه 90 درجه هستند با روش جوش تولید شده‌اند و به همین دلیل بعد از مدتی شروع به تغییر رنگ می‌کنند.

بعد از آماده شدن قطعات کف‌شور، مراحل پرداختکاری و آبکاری به ترتیب صورت می‌گیرد. اجرای باکیفیت این دو مرحله تاثیر زیادی در زیبایی و کیفیت محصول دارد.

آبکاری بر روی استیل روش بسیار دشواری می‌باشد اما گروه صنعتی برودر این تکنولوژی را دارد تا محصولات خود را با بهترین کیفیت ممکن به شما عزیزان ارائه کند.

 

تنوع رنگ و ابعاد کفشورهای استیل در گروه صنعتی برودر

گروه صنعتی برودر، اولین شرکت تولید کننده کف‌شور استیل در ایران می‌باشد که محصولات خود را در رنگ‌های طلایی، زیتونی، بریس، کروم، نیکل، سفید و مشکی به بازار ارائه می‌کند.

همچنین این گروه، محصولات کف‌شور استیل خود را در اندازه‌های 11*11، 12*12، 15*15، 60*8، 90*8 و 120*8 عرضه می‌کند. در مقاله‌های بعدی بیشتر در مورد اندازه کف‌شورهای استیل و کاربرد آنها توضیح خواهیم داد.

چنانچه سوالی در مورد کفشورهای استیل دارید حتما بپرسید. کارشناسان فروش ما پاسخگوی شما خواهند بود.